Vi samlar in information om dig under kassaprocessen i vår butik.

Vad vi samlar in och lagrar

Medan du besöker vår webbplats, kommer vi att spåra:

  • Produkter som du har visat: vi använder detta för att exempelvis visa dig produkter som du nyligen har tittat på.
  • Platsinformation, IP-adress och webbläsartyp: vi använder detta för ändamål såsom momsberäkning och fraktkostnader
  • Leveransadress: vi ber dig ange detta så att vi, till exempel, kan beräkna frakt innan du beställer, och skicka dig beställningen!

Vi använder också cookies för att hålla reda på varukorgens innehåll medan du använder vår webbplats.

När du köper från oss, ber vi dig att ge oss information som innefattar ditt namn, faktureringsadress, leveransadress, e-postadress, telefonnummer. Vi använder denna information för syften, såsom att:

  • Skicka information till dig om ditt konto och din beställning
  • Svara på dina frågor, inklusive återköp och klagomål
  • Behandla betalningar och förhindra bedrägerier
  • Följa lagliga krav vi har, såsom momsberäkning
  • Förbättra vår butikserbjudanden
  • Skicka dig marknadsföringsmeddelanden, om du väljer att ta emot dem

Generellt lagrar vi bara information om dig så länge vi behöver informationen för de ändamål vilka vi samlar in och använder den, och så länge vi inte är juridiskt skyldiga att lagra den. Till exempel kommer vi att lagra beställningsinformation för gällande tidsperiod för skatte- och redovisningsändamål. Detta inkluderar ditt namn, e-postadress och fakturerings- och leveransadresser.

Vem i vårt team har åtkomst

Medlemmar i vårt team har tillgång till informationen du ger oss. Till exempel, både administratörer och butiksägare har tillgång till:

  • Beställningsinformation som t.ex. vad som köptes, när det köptes och var det ska skickas, samt
  • Kundinformation såsom ditt namn, e-postadress samt fakturerings- och leveransinformation.

Vårt team har tillgång till denna information för att uppfylla beställningar, genomföra återbetalningar och tillhandahålla support.

Vad vi delar med andra

Vi delar information med tredje part som hjälper oss genomföra beställningar och lagra tjänster åt dig, till exempel våra leverantörer & fraktbolag. Det som delas är enbart det som är nödvändigt, namn, adress & andra kontaktuppgifter.

Köpvillkor

 

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras över tid. Totalpriset för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt & emballage.

 

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Förskottsfaktura

Betalning innan hämtning.

  • Faktura – 15 dagar 
    För att få handla med faktura måste personnummer eller organisationsnummer lämnas vid order. I samband med order tar vi alltid en kreditupplysning för att kontrollera att det inte finns betalningsanmärkningar. Skulle det finnas betalningsanmärkningar, kommer vi att begära förskottsbetalning i form av förskottsfaktura innan beställningen levereras. Normal betalningstid är 15 dagar eller efter överenskommelse. Vid dröjsmål tillkommer dröjsmålsränta, f.n. 9 % per månad, samt kravavgift på 60 kr .
  • Kontant

Betalning kontant vid hämtning på Svarteborgs Plåt AB.

  • Swish

Betala enkelt och snabbt med Swish. Betalning sker till 1232142024

 

Alla priser i butiken är inkl moms, emballage och fraktkostnader kan tillkomma.

Leveransalternativ

  • Hämta i vår butik
    Hämtar ni produkter på plats från vårt lager tillkommer ingen leveranskostnad. Du som kund kommer att informeras via mail eller telefon när beställningen är redo att hämtas. Vid hämtning ska kunden alltid uppvisa ordernummer och legitimation. Vid beställningar som inte hämtas inom (14) dagar från att vi meddelat att beställningen är färdig för leverans tillkommer en avgift på SEK 350 att debiteras för kostnader så som administration och hantering.

 

  • Hemleverans Munkedals kommun och kranskommuner exkl öar utan vägförbindelse
    Hemleverans inom Munkedal och kranskommuner gäller för större gods och skrymmande varor som inte kan skickas direkt till ombud eller som paket. För lagervaror är leveranstid mellan 3-10 arbetsdagar. För beställningsvaror är leveranstiden längre, oftast ca 14 dagar vi återkommer med exakt leveranstid vid beställning. Vid beställning av plåtlängder (tak- och väggplåt samt poolplåtar) måste leveransen lossas med truck eller liknande. Finns inte möjlighet till det kontakta oss på webbshop@svarteborgsplat.se eller 0524-42263. Behövs lossning tillkommer en extra avgift för detta.
  • Hemleverans – Övriga Sverige

Hemleverans sker med lämpligt fraktbolag. Vi tar kontakt med er efter beställning för att bestämma frakt.

Leveransvillkor

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Vid ev leveransförsening meddelas detta via mail eller via telefon som angavs av er vid beställning. Kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar av lagervaror. Vid köp av beställningsvaror går det inte att häva köpet vid försening då vi inte kan påverka detta.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar vi inte kan påverka så som att leverantör eller fraktbolag inte kan fullfölja leverans.

Reklamation/ångerrätt

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att ångra och returnera varor du köpt från vår webbshop. Du ångrar ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från att du mottagit din beställning – annars gäller inte returrätten. Du meddelar detta genom att mail till: webbshop@svarteborgsplat.se. För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen. Alla beställningsvaror är undantagna retur.

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

 

Returer

Returer sker på kundens egen bekostnad förutom om artikeln är defekt. Returer ska returneras till vårt lager i Svarteborg: Svarteborgs Plåt AB, Prästgården 31, 455 97 Dingle.

 

Återbetalning

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om den godkänds betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Vi återbetalar inte fraktkostnaden.

 

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Om du har gjort detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på webbshop@svarteborgsplat.se

Försäljningsartiklar

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

 

 

Byten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. OBS Beställningsvaror bytes ej. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på webbshop@svarteborgsplat.se och skicka din vara till: Svarteborgs Plåt AB Prästgården 31, 455 97 Dingle.

Frakt returer

För att returnera din produkt bör du posta produkten till: Svarteborgs Plåt AB Prästgården 31, 455 97 Dingle. Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning. Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera. Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

 

Ej utlösta och hämtade beställningar

Om beställningen ej mottagits vid bestämd tid kommer kunden att debiteras för kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Sker detta kommer du som kund att debiteras med en avgift på 350 kr för kostnader så som administration, frakt, returfrakt och hantering. Beställningar som inte hämtas inom 14 dagar från leveransdatum på vårt lager, kommer en avgift på 350 kr (om vi inte kommit överens om annat med kund) att debiteras för kostnader så som administration och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Transportskador

Vi ansvarar inte för transportskador där du som kund ordnat med egen transport. De är upp till dig som kund att godkänna och se över godset vid mottagandet av beställningen.

Uppstår transportskador är det viktigt att de noteras på fraktsedeln, du som kund noterar och tar bilder på skadorna. De är ditt som godsmottagare ansvar att meddela oss om skadorna.

Svarteborgs Plåt AB ansvarar inte för transportskador vid hemleverans av externt transportbolag. Det är kundens ansvar att godkänna och se över skicket på sin beställning vid mottagandet av beställningen. Ev synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet av beställning. Skador som inte är synliga vid mottagandet anmäls till transportbolaget snarast, dock senast inom sju (7) dagar. Det är kundens ansvar att informera Svarteborgs Plåt AB om skadorna, antingen på telefon 0524-42263 eller på webbshop@svarteborgsplat.se.

 

Vid leverans med Svarteborg Plåts egen transportbil är Svarteborgs plåt AB ansvarig gällande transportskador. Det är dock upp till kunden att se över och godkänna produkternas skick vid leverans. Vid ev synliga skador måste kunden informera Svarteborgs plåt AB direkt vid leverans. Vid skador som ej är synliga måste kunden informera Svarteborgs Plåt AB inom sju (7) dagar, på telefon 0524-42263 eller webbshop@svarteborgsplat.se

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på webbshop@svarteborgsplat.se eller 0524-42263.

 

 

Hälsningar

Anders Dahlberg 070-3877855

Josefin Karlsson 070-3877012

Lena Gustafsson 070-3877363